Ewidencja czasu pracy jest bardzo istotna z punktu widzenia przepisów prawa pracy. Należy o tym pamiętać zarówno przy przyjściu, jak i wyjściu z pracy, ponieważ jest to ważne zarówno dla pracodawcy, jak i samego pracownika. Ewidencja czasu pracy może odbywać się elektronicznie, używając swego rodzaju karty magnetycznej, na której znajduje się kod lub tag. Taka karta jest przypisana do jednej konkretnej osoby, dzięki czemu każdy sam ma za zadanie, przychodząc i wychodząc z pracy odbić się we wskazanym miejscu. Inną formą rejestracji czasu pracy są również komputery, w których można się logować przychodząc do pracy, za pomocą swojego indywidualnego loginu i hasła. Najczęściej stosowaną formą ewidencji czasu jest jednak tradycyjna lista, na której każdy pracownik codziennie jest zobowiązany się wpisać i wypisać. Listy stanowią podstawę wypłaty wynagrodzenia pracowników oraz pomagają w kontrolowaniu pracowników pod względem przychodzenia i wychodzenia z pracy. Ich prowadzenie jest dodatkowo wymagane do prowadzenia dokumentacji firmowej.