Coraz więcej osób zawodowo zajmujących się prowadzeniem działań promocyjnych, w tym wyznaczaniem nowych kierunków w tej dziedzinie, przyjmuje założenie, że jednym z najbardziej skutecznych rozwiązań reklamowych jest video marketing. Do tej pory panowała w świecie public relations prosta zasada odnosząca się do zamieszczanych w materiałach informacyjnych czy promocyjnych fotografii. Głosiła ona, że jedno dobre zdjęcie jest warte tyle, ile tysiąc słów. To proste przełożenie ma jeszcze większe znaczenie, gdy pod uwagę bierzemy materiały filmowe. Rzeczywistości nie da się oszukać. Coraz większa ilość potencjalnych odbiorców nie chce bądź nie potrafi skupić uwagi na słowie pisanym. Siłą rzeczy więc korzysta z innych źródeł informacji. Te musimy więc przekazywać w zupełnie inny niż dotychczas sposób. Za pomocą narzędzi, do których klient jest przyzwyczajony w inny sposób. Video marketing staje się więc w tej sytuacji niezbędny. Warto wypróbować jego siłę rażenia, efekt może być zaskakująco pozytywny.